Obnovená tramvaj spojí starou Líšeň s centrem Brna

Zpátky

MrázekObyvatelům staré Líšně se v budoucnu výrazně zjednoduší cestování do centra města. Město Brno totiž připravuje obnovu tramvajové trati ze Stránské skály na Holzovu ulici, díky které získá Líšeň další tramvajové spojení s centrem města. „Tramvaje přepravují cestující rychleji a efektivněji než autobusy či trolejbusy. Líšeň má obrovskou výhodu v tom, že zde tramvajová trať existovala a drážní těleso můžeme využít. Obnova původní trati je snadnější, než když do jiných částí města chceme přivádět tramvaj novou,“ říká náměstek brněnského primátora Richard Mrázek, který má na starosti investice. Veřejné projednání projektu tramvaje do Líšně se koná ve čtvrtek 20. dubna v 17:00 na ZŠ Holzova.

Kudy nová tramvajová trať povede?

Obnovená trasa kopíruje původní koleje, které jsou od 90. let minulého století zcela nevyužívané. Povede od konečné u Stránské skály do areálu Technického muzea na Holzově. V oblouku mezi Stránskou skálou a Drčkovou nyní nebudeme stavět žádné zastávky. Projekt ale počítá s tím, že zde mohou v budoucnu vzniknout, jestliže to bude potřeba kvůli plánované zástavbě. Na křížení tramvaje s ulicí Drčkova i Holzova budou světelné přejezdy. Mezi Drčkovou a Holzovou vznikne také nová zastávka s pracovním názvem U proluky. Konečná bude na zastávce Muzeum dopravy, kde vznikne možnost přestupu na autobusové linky.

Zástavba je nyní jen podél části tratě, proč zde chcete stavět?

Pozemky mezi Líšní a Stránskou skálou jsou v územním plánu vymezeny jako rozvojové, takže se na nich plánuje výstavba. Neradi bychom, aby to zde po letech vypadalo jako v Bystrci na Kamechách, kde přibylo obrovské množství obyvatel a teď teprve řešíme, jak tuto oblast napojit na městskou hromadnou dopravu s dostatečnou kapacitou. Jestliže trať do Líšně obnovíme už nyní, předejdeme mnoha dalším potížím do budoucna. A už nyní navíc nabídneme rychlé spojení centrem města současným obyvatelům této části Brna.

Jak budete řešit vedení tratě v zástavbě mezi ulicemi Drčkova a Holzova?

Rozumím tomu, že obyvatelé této oblasti mají z tramvaje obavy.

Je ale pozoruhodné, že největší odpůrci, kteří nám vyhrožují zdržováním, mají sami „máslo na hlavě.“ V minulosti vznikla u tamních domů řada vjezdů do zahrad a zahradních staveb bez patřičného povolení.

Jeden z protestujících dokonce už přes 20 let staví načerno hotel v líšeňské ulici Neklež. A nejen že nerespektuje pokyny stavebního úřadu, ale brání dokonce i v prohlídce stavby. S takovými lidmi je pak každá diskuze marná.

Rád bych obyvatelům této oblasti připomněl, že vždy měli domy vedle trati, nikdy nešlo o park nebo pole. Nově zde vzniknou protihlukové stěny a tramvaj bude v maximální míře odhlučněna. Postavíme zde také obslužnou komunikaci, která lidem umožní přístup k jejich domům od kolejí. A to i přesto, že řada vjezdů z této strany vznikla načerno. Obyvatelům tak vyjdeme vstříc, jak nejvíc je to možné.

Podrobnosti o projektu tramvaje do Líšně včetně map najdete na www.brno.cz/strategickeprojekty

Fotogalerie

Související články

Našim jubilantům 18. 2. 2019 LN-Aktuálně
Město Brno poskytuje výhodné zápůjčky z Fondu rozvoje bydlení s roční úrokovou sazbou ve výši 1,95 % 28. 11. 2018 LN-Aktuálně
Dopravní podnik se chystá na zimu – speciální tramvaj ošetří trolejové vedení proti namrzání 19. 11. 2018 LN-Aktuálně
Finále je tady. Jen VY rozhodnete! 23. 10. 2018 LN-Aktuálně
Volby do zastupitelstev obcí - 5. a 6. října 2018 20. 8. 2018 LN-Aktuálně
Problémový objekt bývalé restaurace McDonald´s při ulici Sedláčkova 13. 8. 2018 LN-Aktuálně
Společnost E.ON Distribuce a.s. úspěšně dokončila jednu z prvních staveb plánované kabelizace městské části Brno-Líšeň. 13. 8. 2018 LN-Aktuálně
1 2 3 4 5 6

Seznam reakcí na článek

Napsal(a) Ing.Záruba23. 10. 2017 13:38:39
Velice mě tato zpráva potěšila,byla to trať.kterou jsme jezdili z Podstránské do Mar. údolí na koupaliště k Čičákovi,snad se ještě zprovoznění
dočkám/blíží se osmdesátka/.Pamatuji jízdy vlakem z líšen. nádraží parním vlakem hned po skončení války. Z.



Zde prosím uveďte Vaše kontaktní údaje a text reakce na článek. Děkujeme.
Poslední úprava: 13. 3. 2017.
Kontakt: Libuše Axmannová, , tel.: 544424825

Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění:
Položky označené* jsou povinné.
Více o zpracování osobních údajů