Centrální park Líšeň - Parková úprava plochy jako prvku urbánního ÚSES
Projekt - Parková úprava plochy jako prvku urbánního ÚSES
A. Průvodní technická zpráva
Přehled a popis dotčených parcel dle KN
B. Souhrnná technická zpráva
C. Situační výkresy
C.1 SITUAČNÍ VÝKRES ŠIRŠÍCH VZTAHŮ
C.3 KOORDINAČNÍ SITUAČNÍ VÝKRES
C.4 KATASTRÁLNÍ SITUAČNÍ VÝKRES
D. Dokumentace objektu a technických a technologických zařízení
D.200 Dřevěné soliterní stavby
D.300 Vodní prvek, stezka senzitivní chůze, veřejné griloviště
D.600 Vegetační a biotopová řešení
Seznam reakcí na článek
Napsal(a) Ing. Luboš Věrný26. 2. 2018 09:32:51
Dobrý den,
stávající pěšiny které jsou pro vás neschůdné byly řešeny na základě staršího projektu za který zodpovídá jeho projektant. V současnosti realizovaná cestní síť umožňuje bezbariérový průjez zpevněnou komunikací oběma spodními etážemi parku, kde je vedena v obou plochých partiích údolí (část u dětského hřiště a část užšího dna údolí od zastávky Masarova) s minimálním převýšením. Mezi oběma etážemi je pak svah překonáván v trase, která v rámci možností v maximální možné míře minimalizuje sklon komunikace, přesto se v tomto místě bude jednat o nejprudší úsek zpevněných cest. Nezpevněné cesty ve svahu nad zakončením ulice Michalova a na náspu u tramvajové trati nebudou pro pohyb vozíčkářů vhodné z důvodů podélné sklonitosti. V daných terénech nebylo možné realizovat pěšiny s přívětivějším sklonem. Tato skutečnost nás mrzí, doufáme že vás uspokojí spodní ploché etáže parku se zmíněnými zpevněnými cestami.
S pozdravem
Ing. Luboš Věrný
Investiční technik
Městské části Brno - Líšeň
stávající pěšiny které jsou pro vás neschůdné byly řešeny na základě staršího projektu za který zodpovídá jeho projektant. V současnosti realizovaná cestní síť umožňuje bezbariérový průjez zpevněnou komunikací oběma spodními etážemi parku, kde je vedena v obou plochých partiích údolí (část u dětského hřiště a část užšího dna údolí od zastávky Masarova) s minimálním převýšením. Mezi oběma etážemi je pak svah překonáván v trase, která v rámci možností v maximální možné míře minimalizuje sklon komunikace, přesto se v tomto místě bude jednat o nejprudší úsek zpevněných cest. Nezpevněné cesty ve svahu nad zakončením ulice Michalova a na náspu u tramvajové trati nebudou pro pohyb vozíčkářů vhodné z důvodů podélné sklonitosti. V daných terénech nebylo možné realizovat pěšiny s přívětivějším sklonem. Tato skutečnost nás mrzí, doufáme že vás uspokojí spodní ploché etáže parku se zmíněnými zpevněnými cestami.
S pozdravem
Ing. Luboš Věrný
Investiční technik
Městské části Brno - Líšeň
Napsal(a) Ing. Luboš Věrný26. 2. 2018 09:31:21
Dobrý den,
souhlasím s vámi že lavička s opěrkou umí být pohodlnější. Pokud se podíváte jak je využíván soubor laviček u nové asfaltové pěšiny ve svau Rokle u ulice Michalova, můžete si všimnou že na nich mládež často sedá až na opěrkách laviček a obuví špiní sedací část, která je následně pro posez znečištěná a nevyužitelná. U parkových objektů které jsou poněkud na periferii parkové plochy jsme proto zvolili bezopěrkové. Chápeme že komfort posezu tím bude mírně snížen.
S pozdravem
Ing. Luboš Věrný
Investiční technik
Městské části Brno - Líšeň
souhlasím s vámi že lavička s opěrkou umí být pohodlnější. Pokud se podíváte jak je využíván soubor laviček u nové asfaltové pěšiny ve svau Rokle u ulice Michalova, můžete si všimnou že na nich mládež často sedá až na opěrkách laviček a obuví špiní sedací část, která je následně pro posez znečištěná a nevyužitelná. U parkových objektů které jsou poněkud na periferii parkové plochy jsme proto zvolili bezopěrkové. Chápeme že komfort posezu tím bude mírně snížen.
S pozdravem
Ing. Luboš Věrný
Investiční technik
Městské části Brno - Líšeň
Napsal(a) Jana Vaverková31. 1. 2018 09:25:01
Dobrý den, tento projekt je zajímavý, ale rokle byla původně naplánována jako volný výběh pro psy. Tento výběh je zde také v plánu?
Děkuji za odpověď.
Děkuji za odpověď.
Napsal(a) Libuše Axmannová12. 2. 2018 13:29:57
Dobrý den paní Vaverková,
realizovaný projekt parkových úprav počítá s volným pohybem psů ve spodní části údolí pod tramvajovou zastávkou Masarova. Naopak horní část údolí, navazující na ulici Michalova a areál dětského hřiště, by měla sloužit k volnočasovým aktivitám obyvatel - krajinné trávníky a luční plochy zde mají vyloženě pobytový ráz, proto byla pro volný pohyb psů vyčleněna spodní partie údolí.
S přáním pěkného dne
Michal Kovář
realizovaný projekt parkových úprav počítá s volným pohybem psů ve spodní části údolí pod tramvajovou zastávkou Masarova. Naopak horní část údolí, navazující na ulici Michalova a areál dětského hřiště, by měla sloužit k volnočasovým aktivitám obyvatel - krajinné trávníky a luční plochy zde mají vyloženě pobytový ráz, proto byla pro volný pohyb psů vyčleněna spodní partie údolí.
S přáním pěkného dne
Michal Kovář
Napsal(a) Jiří Holásek18. 12. 2017 18:03:43
Dobrý den.
Lavičky k vyhlídce a kašně by možná byly lepší s opěrou zad pro větší pohodlí.
Lavičky k vyhlídce a kašně by možná byly lepší s opěrou zad pro větší pohodlí.
Napsal(a) Jiří Holásek18. 12. 2017 17:20:50
Dobrý den. Jsem vozíčkář a sklony některých pěšin mi znemožňují je využít. Bylo by velmi lidské, pokud by architekti na tento aspekt pametovali. Některé pěšiny nejsou schůdné ani pro zdravé ale starší občany.
Přidat reakci na článek
Poslední úprava: 8. 11. 2017. Přečteno: 22786x.
Jméno | Libuše Axmannová |
---|---|
axmannova@brno-lisen.cz | |
Telefon | 544 424 825 |