Petice
3. Pojmenování (název) životní situace |
---|
Petice |
4. Základní informace k životní situaci |
Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na orgány veřejné správy se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů. Peticí se nesmí zasahovat do nezávislosti soudů; nesmí vyzývat k porušování ústavy a zákonů, popírání nebo omezování osobních, politických nebo jiných práv občanů pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení, nebo k rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z těchto důvodů, anebo k násilí nebo hrubé neslušnosti. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Fyzické osoby bez omezení, právnické osoby je-li to v souladu s cíli jejich činnosti. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Formální náležitosti petice: |
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Petice se podávají v písemné formě a je nutno předložit originální verzi. Zasílají se poštou nebo je lze doručit osobně. |
8. Na které instituci životní situaci řešit |
Úřad městské části Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno |
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Všechny útvary ÚMČ Brno-Líšeň dle věcné příslušnosti, obecně Útvar tajemníka ÚMČ Brno-Líšeň, 2. patro, sekretariát, telefon 544 424 841. |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou požadovány. |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář petice není stanoven, ale pomocný formulář se všemi formálními náležitostmi, které petice musí mít, lze stáhnout : Vzor petice (doc) Vzor petice (pdf) |
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatky nejsou stanoveny. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Dle předmětu petice mohou být dotčeny odbory ÚMČ Brno-Líšeň, případně další subjekty veřejné správy. |
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Žádné. |
16. Elektronická služba, kterou lze využít |
Petice nelze vyřídit elektronickou poštou. |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním. |
18. Jaké jsou související předpisy |
Listina základních práv a svobod, uvozená Ústavním zákonem č. 23/1991 Sb.; zákon č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů; Statut města Brna; Organizační řád ÚMČ Brno-Líšeň; Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností MČ Brno-Líšeň. |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Nelze uplatnit opravné prostředky. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu. |
21. Nejčastější dotazy |
Nelze zobecnit. |
22. Další informace |
Na portálu státní správy České republiky : |
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit |
Stížnost. Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností MČ Brno-Líšeň. |
25. Za správnost popisu odpovídá útvar |
Útvar tajemníka Úřadu městské části Brno-Líšeň, Jírova 2, 628 00 Brno |
26. Kontaktní osoba |
Eva Horáková |
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
22. 8. 2007 |
29. Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Jednotný postup pro přijímání, projednávání a vyřizování petic ve smyslu zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, je upraven pro jednotlivé odbory Úřadu městské části |
Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění: