Podzimní výlety klubu seniorů Brno-Líšeň

Zpátky

Klub seniorů Brno – Líšeň se v rámci spolupráce s Nadací Charty 77 – Senzační senioři zúčastní soutěže o nejvíce nachozených kilometrů s názvem „Soutěž o den s Davidem Hufem“.

Zaujala nás, protože chodíme pro radost z pohybu i vzájemného setkávání a účast v soutěži nám dala možnost podívat se zpátky, kolik výletů a zejména nachozených kilometrů jsme během letošního podzimu zvládli.

Níže Vám předkládáme soutěžní text a také zveme další líšeňské seniory k procházkám s námi.

Vážení přátelé,

jak říká český spisovatel, filosof a teolog Dominik Pecka „Sport je poezie pohybu a činu“, a tak i my  rádi podléháme jeho kouzlu. Ale protože lidové přísloví říká „Sportem k trvalé invaliditě“, našli jsme v rámci našeho Klubu úžasný kompromis a kromě čtvrtečního zdravotního cvičení a pátečního plavání chodíme každou středu na procházky.

Na krátké výlety do okolí naší krásné Líšně, poznávat její okolí nebo se vracet na známá a milovaná místa. Protože jak se říká v jedné naší plkačce :

Podzimní výlet důchodci 1

„Stará Líšeň, to bela veliká vozdoba vod Brna za kupcama, v celým světě známá. Malovaný dumke, široká podruvnávka podle mustra“.

Kochat se přírodou každého ročního období, vstřebávat její energii, ale zejména se sejít,  povykládat a pobavit.

Naše forma zapojení se do této soutěže není zcela dle pravidel, ale ty jsou pro nás hodně striktní a přísná. My výletujeme, fotíme i zapisujeme pro radost, ale moc rádi se o naše nachozené kilometry podělíme s ostatními, třeba je i inspirujeme.

Zapojení se do této soutěže a písemné zdokumentování je pro nás také určitou formou připomenutí a zejména poděkování paní Neveselé, která procházky organizuje, vybírá trasu a vede nás a paní Tuscherové, která organizuje výlety a drží nad námi ochranou ruku.

Podzimní výlet důchodci 2Matička Praha – dvoudenní zájezd

Naši stověžatou Prahu máme rádi a počítat přesné km jsme přes všechnu tu historickou krásu, kterou nabízí, jsme nezvládli. Prošli jsme Staré Město, nevynechali Karlův most, Staroměstské náměstí i Hradčany. Druhý den jsme navštívili Průhonický park .

Hrubý odhad nachozených km 16.

Z Líšně do Mariánského údolí k Mušce

Úchvatná procházka okolo rybníků, pozorování kačen a ryb vyskakujících na hladinu a ospalých rybářů okolo původních mlýnů. Hrubý odhad nachozených km 8.

Z Líšně na Klajdovku do Obřan

Vyjdeme kopeček na Klajdovku, kde máme Brno jako na dlani,  a pak scházíme lesní cestou do Obřan, kde si každá z nás utrhne pár kuliček klokočí. Hrubý odhad nachozených km 6.

Z Líšně na Stránskou Skálu

Procházka okolo starého, dnes již zničeného kolejiště, které dříve zajišťovalo Líšni, slavnou lokomotivou Karolínkou, spojení s městem Brnem, ke Stránské skále plné tajemných jeskyní i štol. Hrubý odhad nachozených km 6.

Podzimní výlet důchodci 3Vinařská obec Kobylí – zájezd

do sklípku

Porozhlédli jsme se po zajíma- vostech obce, zastavili se v Suchořanské zmole, u radnice a muzea. Pak již naše kroky vedla jen láska k vínu. Hrubý odhad nachozených km 2.

Z Líšně přes Vinohrady

na Bílou horu

Místo, kde byl vybudován Památník dělnického hnutí a pro svůj výhled na město Brno se stal i

místem, kde fašisti vybudovaly své pozorovatelny. Hrubý odhad nachozených km 3.

Z Líšně do Mariánského údolí k Jeleňovi

Projdeme okolo ruin tribun z 50. let minulého století, které zde, dříve v Gottvaldově údolí, hostily tisíce lidí na mírových slavnostech. Hrubý odhad nachozených km 8.

Z Líšně do Podolí

Návštěva sousední vesničky. Kousek cesty podél silnice k novému sportovnímu rybníku a pak už vidíme první sousedské domky. Hrubý odhad nachozených km 4.

Depozitář MHD v Líšni

Prohlídka běžně nepřístupného Depozitáře ve správě Technického muzea v Brně, kde je umístěno cca 60 ks šalin, které dokumentují vývoj MHD v Brně. A jen dodáváme, šalina je po našem tramvaj. Hrubý odhad nachozených km 1.

Líšeňský Kostelíček

Poutní kaple Panny Marie na Kostelíčku, lidově jen Kostelíček, naše dominanta a chlouba, ze které máme Líšeň jako na dlani, zámek, starou školu i nové sídliště.

Hrubý odhad nachozených km 2.

Z Líšně do Šlapanic

Návštěva sousedního městečka, rodiště naší nejkrásnější Popelky, paní Libušky Šafránkové. Prošli jsme náměstí, podívali se radnici, do muzea, kostela i na moderní kašnu.  Hrubý odhad nachozených km 7.

Podzimní výlet důchodci 4

Líšeňský Kostelíček

Poutní místo, jehož kouzlo a touha jej znova navštívit z Vás nevyprchá. Už se těšíme, jak na jaře vykvete nově obnovovaný třešňový sad. Hrubý odhad nachozených km 2.

Z Líšně do Mariánského údolí

Po cestě okolo rybníků míjíme v pravěku osídlené jeskyně, některé volně přístupné a původní hradiska. Hrubý odhad nachozených km 8.

Z Líšně na Klajdovku

k vysílači Hády

Procházka přírodní rezervací Hády, kde se nachází několik dnes již rekultivovaných těžebních lomů na vápenec, která tvoří vstup do Moravského krasu. Hrubý odhad nachozených km 8.

A to je vše přátelé.

Příjemné prožití vánočních svátků a mnoho úspěchů v Novém roce přeji Klub seniorů Brno – Líšeň s Révou.

Brno, dne 5. 12. 2016

Zpracovaly:   za Klub seniorů Brno – Líšeň, p.o. -  paní Váňová a paní Tuscherová a za Kulturní centrum Líšeň, p.o. v rámci projektu Réva - paní Dražanová

Související články

Mladí architekti představili veřejnosti návrhy bydlení pro seniory v Poláčkově ulici 5. 2. 2024 Senioři Dům pro seniory
Nadějní studenti architektury představí moderní koncepty bydlení pro seniory v Líšni 8. 1. 2024 Bydlení Starosta Senioři Dům pro seniory
Seniorbus Brno 2. 11. 2023 Senioři
Poradna Socio Info Point (SIP) 1. 11. 2023 Senioři Sociální služby
Senior žurnál 27. 10. 2023 Senioři
Sendvičový senior 27. 10. 2023 Senioři Sociální služby
Domov pro seniory a studenty - představení záměru - veřejná debata (video) 18. 10. 2023 Bydlení Starosta Diskuze s občany Dům pro seniory Senioři Reportáže a videa o Líšni
1 2 3 4 6 8 10

Seznam reakcí na článek

Napsal(a) Magdalena Doleželová9. 12. 2016 13:25:37
Moc mě mrzí, že jsem šla do důchodu teprve nedávno. Teď si ty krásné Vámi uvedené trasy budu muset projít sama. Škoda, že jsem to nestihla s Vámi.

Zde prosím uveďte Vaše kontaktní údaje a text reakce na článek. Děkujeme.
Poslední úprava: 9. 12. 2016.
Kontakt: Libuše Axmannová, , tel.: 544424825

Zašlete nám dotaz k této stránce nebo informace pro její doplnění:
Položky označené* jsou povinné.
Více o zpracování osobních údajů