S příchodem školního roku 2017/2018 jsme na naší škole přivítali nové žáky, nové posily pedagogického sboru a také jsme odstartovali hned dva velké projekty, jejichž realizace bude probíhat nejen letos, ale i v několika příštích letech.
První projekt se nazývá Prevence školní neúspěšnosti na základních školách ve městě Brně a je podpořen v rámci výzvy OP VVV Inkluzivní vzdělávání pro koordinovaný přístup v sociálně vyloučených lokalitách. Cílem tohoto projektu je plošná podpora základních škol na území města Brna při zavádění a realizaci společného vzdělávání, prevence školní neúspěšnosti, podpora začleňování žáků ze socioekonomicky znevýchdněného a kulturně odlišného prostředí do základního vzdělávání.
Nové pracovní pozice, vzniklé díky financím z tohoto projektu, přispějí k rozvoji našeho školního poradenského pracoviště. Vedle asistenta školního poradenského pracoviště a koordinátora inkluze hrají důležitou roli tzv. doučovatelé (v minulých letech nazýváni jako mentoři), kteří se po vyučování věnují dětem ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí nebo dětem ohroženým školní neúspěšností či předčasným odchodem ze vzdělávání, a pomáhají jim zdolávat překážky a systematicky se připravovat na výuku.
Úplnou novinkou pro nás bude tzv. Kroužek aktivního občanství a sociální gramotnosti, jež bude tvořen dvěma zástupci z každé třídy na druhém stupni. Členové kroužku se budou aktivně zapojovat do školního života a podílet se na chodu a rozvoji školy, budou se spolupodílet na řešení problémů školy, vzniklých v rámci vyučování i mimo něj, budou hledat a nalézat nejvhodnější řešení problémů žáků, komunikovat s pedagogickými pracovníky i vedením školy, dále se budou podílet na přípravě a realizaci školních akcí a v neposlední řadě budou naši školu reprezentovat.
Druhým projektem, do něhož se naše škola zapojila, jsou tzv. Šablony podporované Evropskou unií. Finanční prostředky ze Šablon naše škola využívá především na přijetí školního speciálního pedagoga a na vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na čtenářskou gramotnost, matematickou gramotnost, cizí jazyky a inkluzi a na nové metody v těchto oblastech. Nemalá částka bude využita také na doučování žáků naší školy ohrožených školním neúspěchem a na odborně zaměřená tematická setkání a spolupráci s rodiči žáků školy.
Věříme, že i díky těmto dvěma projektům dojde především k ještě většímu zkvalitnění výuky na naší škole, ke zlepšení klimatu školy i k prohlubování přátelských vztahů mezi školou, žáky a jejich rodiči.